Nuffnang Ads

Thursday, March 24, 2011

Untunglah Kalau Saya Adalah Lelaki Pilihan Wanita

Assalamualaikum,

Entri ini khas sebenarnya namun ianya tidak tertumpu pada untuk promosi diri sendiri, tetapi hakikatnya untuk anda lebih kenal siapa Aziz Hazmi dengan lebih dekat kerana saya sebenarnya saya adalah jenis-jenis lelaki yang macam ini. Semulajadinya dilahirkan begini. Kalau ada yang sudi berikan kritikan dan komen, apa salahnya. Hee. Sebelum itu anda perlu tahu bahawanya saya tidak pernah langsung dan bukan lelaki jenis yang :


  • Merokok
  • Clubbing
  • Minum arak


Pertamanya, saya bukan typical lelaki melayu yang selalu pakai suit. Tapi kalau dah pakai..




Saya lelaki yang suka berjogging, lebih-lebih lagi saya adalah player bolasepak. Hee.




Saya adalah lelaki yang menjaga kebersihan muka, memang suka jaga muka selain penampilan. Boleh lihat entri ini http://burgerdua.wordpress.com/2010/12/13/menjadi-lelaki-sebenarnya/



Saya adalah lelaki yang suka pada budak-budak. Jaga budak-budak? Kerja mudah. Ini semua anak-anak buah saya (semua saya pernah jaga). Sudah biasa dengan budak. Setakat nak mandi, tukar lampin dan buat susu dah jadi biasa. Baby pun dah tak kekok kalau nak pegang. Memang fatherhood habis, tengah cari calon isteri je sekarang. :)





Saya lelaki yang akan dimarahi oleh mama kalau tinggal solat. Pernah lah juga tinggal sebab saya bukan sempurna tetapi saya mencuba. Tapi soal nak lead dalam solat saya tiada masalah. Alhamdulillah. Ini gambar masa di Stadium, Malaysia vs Vietnam. Piala AFF Suzuki Cup 2010 saya yang ambil selepas solat. Disebelah adalah surau, kerana surau padat dengan orang ramai. Inilah yang patut dicontohi oleh peminat-peminat bolasepak yang lain.


Saya adalah lelaki yang dahulunya leka tanggungjawabnya kepada keluarga dan kedua ibu bapa. Namun kini kematangan telah membawa saya ke arah tanggungjawab yang lebih sempurna. Saya sayang mama saya. Esok lusa kalaulah saya sakit, saya cuma harap anak-anak mampu jaga saya hingga hembusan nafas terakhir. Kini, biarlah saya balas jasa mama. :')



Yang terakhirnya, saya adalah lelaki seperti lelaki lain. Tidak sempurna itu dan ini, namun saya mencuba untuk menjadi apa yang diperlukan sebagai anak lelaki dan sebagai seorang lelaki dewasa. InsyaAllah kematangan dan masa akan merubah seseorang lelaki untuk lebih dewasa dan matang. Itu sebabnya lelaki dijadikan Khalifah dimuka bumi Tuhan ini, untuk melindungi dan membimbing orang lain ke jalan kebenaran. Semoga saya adalah lelaki pilihan wanita, InsyaAllah.

Untunglah kalau saya lelaki pilihan wanita. Amin.

P.S. Ya, saya REPLY entry tu.

13 comments:

  1. AH jawab lelaki pilihan Fatin Liyana, baru je baca entry fatin Liyana tadi! haha :) thumbs up!

    AH sweet!!!!

    jemput singgah blog okayy ;)

    ReplyDelete
  2. HAAAAAAAAAAA! respond to FL ehhhhhhhhhh hahahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha....dari hanis zalikha ke fatin liyana pulak ke???ni kesinambungan entri fatin liyana ni..hahahaha.....

    nah.....kualiti kau bagus...hehe

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah,
    sejuk hati je dengar entri nie,
    :)

    but really really sweet bila compare dengan fatin liyana,

    ReplyDelete
  5. simple ntry,,tp enjoy giler baca..:)
    how i wish FL dtg komen kat cni..hehehe :D

    ReplyDelete
  6. wah.pilihan fatin liyana ya? hehe
    percayalah, tiada lelaki yang sempurna pun dalam dunia ini. seorang lelaki akan tetap menyakitkan hati seorang isteri. dan lelaki itu juga boleh menjadi sempurna pada mereka yang boleh menerima segala kejian tentang kita.itu dia.

    ReplyDelete
  7. hahaha patut cam familiar je entry ni

    jawapan utk FL ye? xP~

    ReplyDelete
  8. sambungan dari entry FL ekh . . dari HZ ke FL ke?hehee

    ReplyDelete
  9. saya rasa anda dh menjadi lelaki pilahn wanita la...termasuk sya..ahaks..
    cara anda ramai yang suka..

    ReplyDelete
  10. Tiada manusia yang sempurna..kerana ketidaksempurnaan itu akan ditutup oleh pasangan kita.In Shaa Allah

    ReplyDelete