Nuffnang Ads

Sunday, April 10, 2011

Buat Yang Tersayang

Assalamualaikum,

Sedari kecil tidak pernah sekali, mama patahkan hati ini malah mama sering membuatkan diri ini selalu ceria dan bergembira. Biarpun ada ketikanya permintaan daku sangat tidak bertimbang rasa, ya mungkin kerana daku kanak-kanak kecil yang masih tidak memahami apa-apa ketika itu namun daku kesal dengan sikap itu. Oh mulianya, oh Tuhan berjanjilah padaku bahawa syurga adalah tempatnya bersama-sama papa suatu hari nanti.

Mama, daku terlalu rindukan senyumanmu yang manis itu dan daku ucapkan jutaan terima kasih kerana merealisasikan mimpi-mimpi ini. Oh, daku terharu. Setiap malam, daku akan berdoa kepada Yang Maha Kuasa agar mengampuni dosa-dosa papa, dosa-dosa mama dan menyembuhkan segala derita yang mama alami sekarang. Mata ini sebenarnya tak tertanggung menahan deraian airmata namun, demi sepenuh sokongan daku kepadamu daku kuatkan hati ini supaya mama mampu untuk teruskan kehidupan ini.

Waktu sering dibazirkan oleh daku, namun kini semoga waktu-waktu yang berlalu itu mampu aku bazirkan sepenuhnya buat kamu duhai mamaku sayang. Biarlah aku kehilangan cinta sekalipun kerana aku tak sanggup untuk kehilangan dirimu. Daku masih tidak bersedia untuk waktu itu tiba, disebabkan itu daku panjatkan doa buat Allah SWT agar kamu panjang umur. Hanya kamu yang satu, duhai mamaku.

Mamaku, ampunkan segala dosa-dosaku dan daku berjanji akan terus mengejar tangga-tangga ke syurga. Kamulah yang paling daku sayang. Satu-satunya yang mampu membuat hatiku berdegup pantas.

Khasnya, video ini dedikasi daku kepadamu.


:')

3 comments:

  1. hey AH..!
    xmo sedih2 yaa..??
    relax2...
    tiap yg dtg tu..insyaALLAH..ade hikmah nye yg ALLAH nk berikan..
    be strong okey..??
    jgn gve up!
    kite same2 doakan yg mama awak akn sihat mcm biase k..??
    (=

    ReplyDelete
  2. such a wonderful video...
    tears on my eyes...

    ReplyDelete