Nuffnang Ads

Monday, April 4, 2011

Saya Tak Berduit, Cuma Ada iPhone 3GS Buat Vidiyo

Assalamualaikum,

Helllo! Pergh! Lama kan saya tak update blog, lama juga. Bukan apa tuntutan kelas dan rutin hidup ini membataskan segala perihal, maafin. Dalam sibuk-sibuk, saya curi juga masa yang tidak dapat dibazirkan itu dengan sesuatu yang menjadi kesukaan saya kini, iaitu buat vidiyo atau short film.


Namun bila sebut tentang kamera apa yang saya gunakan, saya ini tak berduit dan cuma mampu menggunakan kamera iPhone 3GS saya itu sebagai medium untuk berkarya. InsyaAllah nanti jika ada duit lebih, saya usahakan sesuatu yang lebih bermutu dan berkualiti. Doakanlah ya? Thanks!


Ilham saya boleh berada dimana-mana, percaya atau tidak saya mampu merakam lakonan untuk video serta melakukan proses editing tak sampai 3jam, itupun editing cincai lah. Mungkin jika menggunakan kamera yang proper saya akan mengambil sedikit masa untuk melakukan kesemua shot-shot yang dimahukan serta proses editing. Hakikatnya saya masih baru dan cuba belajar, kalau ada teguran silakan.

Mungkin ada di antara anda sudah 'meluat' saya melacur diri dalam vidiyo saya sendiri, ya saya tahu. Atau mungkin juga, 'Mamat ni, sikit-sikit pasal Hanis Zalikha', tak pun pasal blogger-blogger lain. Terus terang saya katakan bahawa saya tidak mencari publisiti atau tumpang publisiti murahan. Saya cuma vlogger yang berkarya dengan identiti sendiri, ya saya tahu kalau saya tak promote blogger sekalipun mereka boleh popular.

Ini adalah soal identiti, bukan populariti dan untuk itu biarlah kalian yang tentukan kerana niat saya sebenarnya kerana saya minat. Pada saya ianya cuma karya saya, andai kata saya buat vidiyo pasal anda dan apa pula kata anda? Paling penting saya tidak plaggiat mana-mana vlogger mahupun blogger dan saya bukanlah seorang stalker. Saya cuma pelajar sekolah seni yang cuba mengasah bakat sendiri kerana saya ada impian dan mustahil anda kata anda tak ada impian. Jelas?

Buat pertama kali, si cilik ini ialah anak buah saya dan dia dibawah 'arahan' saya. Hee. Kualiti vidiyo teruk disebabkan kamera iPhone dan software editing. Bleghhh.


Buat pertama kali, Fatin Liyana menjadi pilihan saya selepas Hanis Zalikha. Lain macam je bunyi? Eh, menjadi pilihan untuk berkarya lah. Haha. LOL! Credit untuk Fatin Liyana dan Cik Epal untuk babak kecil. Ini juga kamera iPhone saya namun proses editing telah diperkemas oleh kawan saya, Merul. Big thanks bro!




Saya tak minta simpati atau populariti pun, cuma mengharapkan orang menilai bakat yang saya ada. Kini saya tak berduit lagi, cuma ada iPhone 3GS buat vidiyo. InsyaAllah, ada duit lebih saya gunakan kamera yang lebih kualiti. Amin!

P.S. Saya cuma berkarya dengan identiti sendiri bukan mencari publisiti. Nak benci, bencilah. Nak sokong, jutaan terima kasih. Wassalam.

2 comments:

  1. support u! ignore the haters ok bro? :D

    ReplyDelete
  2. iPhone 3GS pun dah macam dslr dah wehh..:)

    ReplyDelete