Nuffnang Ads

Tuesday, May 10, 2011

Ibu Kita, Rumah Kita

Assalamualaikum,

Baiklah, mungkin saya sudah terlewat untuk beberapa hari tetapi saya gantikan ucapan ini dengan video. "Video lagi?" - Ya, video lagi dan itu minat serta apa yang saya mampu lakukan. Okeh, korang layan dulu ya.


Ibu Kita, Rumah Kita

Cerita ini adalah idea asal oleh saya sendiri, dimana saya menggabungkan antara Short Film dan dedikasi. Pada permulaan cerita ini, saya cuba menyampaikan mesej melalui sebuah Short Film dan diikuti dengan dedikasi yang disampaikan secara selang-seli antara Short Film dan dedikasi oleh rakyat Malaysia yang 'sporting'. Best! Ini adalah percubaan pertama saya dalam berkarya dalam menggabungkan antara cerita dan dedikasi. 

Sinopsis : 

Jalan cerita dalam Short Film tersebut mengisahkan seorang lelaki yang melarikan diri daripada rumah dan membesar dilorong-lorong. Dimana dia tidur dilorong, dia tidak bekerja, dia mendapat didikan daripada pengaruh-pengaruh yang tidak baik. Namun pada suatu hari dia tersedar, bahawa suatu ketika dulu dia pernah memiliki sebuah 'kehidupan' dan kini dia mula menyesali segala langkahannya yang terburu-buru mengikut hati. Kini dia merindui ibunya, keluarganya serta rumahnya. Barulah dia tersedar, bahawa apa yang dilakukan olehnya atas kehendak hati dan segala perbuatannya ternyata tidak betul kerana dia mulai percaya didikan sebenarnya datangnya daripada sebuah rumah. "Ibu Kita, Rumah Kita".

Dedikasi khas dituju kepada seluruh ibu-ibu di Malaysia, baik Melayu, India atau Cina. Dedikasi seterusnya, hanyalah sekadar sebuah hiburan buat penonton. Ya sudah klise, bagaimanapun saya terhutang budi padanya dan juga Izham Ismail yang memperkenalkan saya kepadanya melalui video pertama 'Ini Vidiyo Saya'. Orang yang dimaksudkan adalah Hanis Zalikha. Bagaimanapun, ini hanyalah sebuah karya dan tiada maksud tersirat apa-apa. Saya seorang vlogger dan juga seorang pengkarya. Fahaminya ya? 


1 comment:

  1. SEMUA NAMPAK COMEL BILA WISH HAPPY MOTHER'S DAY!!!!!

    :)

    ReplyDelete