Nuffnang Ads

Sunday, May 1, 2011

Nervous!

Assalamualaikum,

Hai semua! Entri ini ditulis disebabkan perasaan nervous atau gementar ini kerap kali menghampiri sejak semalam dan berlarutan sampai ke hari ini. Nervous sebab apa? Baiklah sebabnya adalah :


Pertama, dalam masa 4 tahun saya tak pernah langsung main mana-mana tourney atau tournament futsal dah. So semalam (Sabtuday), saya buat pertama kalinya dalam masa 4 tahun saya bermain tournament futsal tersebut atas desakan kawan-kawan. Alhamdulillah, masih ada tuah walaupun tewas di peringkat kedua. So far, rasa nervous itu sudah boleh dikawal dengan baik kerana saya menjaringkan 2 gol sepanjang tournament. Hee.



Keduanya, hari ini saya telah membuat sesuatu keputusan yang 'agak' berani untuk 3 tahun setelah kena dump dengan seorang perempuan. Saya mengajak seseorang untuk keluar bertemu, mungkin kalau ada jawapan daripada si dia, ianya adalah pertemuan yang bermakna buat saya dalam masa 3 tahun bersendirian itu. Saya mengajaknya melalui sebuah video yang di privatekan. Entah, tak pasti apa yang nak dicakapkan lagi, lebih-lebih lagi kalau jawapan daripadanya adalah 'ya'. Mungkin perasaan gementar itu membalut seluruh tubuh ini, InsyaAllah dengan izin Allah SWT mohon baik-baik saja.


Ketiga, hari ini (Ahad) saya dipanggil untuk casting drama bersiri oleh sebuah production house, semoga dapatlah apa-apa watak bagi mengisi waktu lapang saya ketika cuti semester nanti. Amin. Alhamdulillah, sejak beberapa kali ke casting saya sudah tidak gugup dan gementar lagi berhadapan dengan kamera memandangkan kerja saya ini asasnya perlu berdepan dengan lensa kamera. Kata pensyarah saya, kalau adapun rasa gementar itu kita lawan. InsyaAllah, lakonan akan tampil bersahaja dan lebih jujur. Saya mohon segalanya baik sahaja dan berharap dimakbulkan doa kepada Allah SWT untuk membuka pintu rezeki. Itu sahaja.

Inilah entri 'gementar' saya sahaja dan janganlah disamakan dengan rasa 'gementar di padang Mahsyar, ya? Sebab takkan sama, biasalah kita manusia biasa.

Apa-apa pun, I'll try my best.



3 comments:

  1. I tertarik dengan num 2. lalalala


    btw, all the best bro :)

    ReplyDelete
  2. all the best, tak sabar tggu next entry.
    Hee~

    ReplyDelete