Nuffnang Ads

Monday, December 12, 2011

Mengharap Sinar

Assalamualaikum,

Berkali - kali dipesan untuk teruskan hidup, ya saya sedang meneruskan hidup. Jadi dengarlah perkabaran hidup baru ini ya?

Syukur Alhamdulillah nak kata rezeki melimpah ruah tidaklah tetapi tetap ada. Syukur. Selebihnya hanya lacuran bakat yang saya miliki yang telah dikurniakan oleh Allah SWT buat saya. Ya ini hanya pinjaman pembolehubah dan saya fahami maksudnya. Saya harap kalian faham, pembolehubah. Namun setiap perkara yang saya lakukan sentiasa meninggalkan kesan yang cukup baik, baik untuk saya dan juga yang menjadi pemerhati. Apa pun saya sentiasa menerapkan keikhlasan dalam kerja - kerja yang saya lakukan dengan izin-Nya.

Dimulai dengan penyertaan pertama kali saya dalam pertandingan KL 48 Hour Film Project 2011. Saya menerima tawaran daripada seorang teman di Lim Kok Wing yang memerlukan seorang pelakon untuk melakonkan sebuah lakonan yang memerlukan ekspresi yang kuat dan sebuah lakonan yang menyakinkan. Hakikatnya pada mulanya saya pun tak yakin! Haha. Namun berbekal sedikit bakat pembolehubah dan keikhlasan, saya berjaya membawa lakonan ini dengan baik sekali bak kata pengarah short film ini.

Tajuk short film ini adalah "Escape". Berkisahkan tentang seorang pemain bola yang dihantui dengan kecederaan kekal yang terdesak untuk mencari perkerjaan. Namun disebabkan tidak mempunyai pengalaman dia terpaksa akur kerana ditolak untuk beberapa kali menyebabkan dia berhalusinasi dan mencipta sesuatu yang tidak wujud secara tidak langsung memberikannya tekanan lalu dia berputus untuk.... Saksikan, "Escape"..




Saya juga memenangi anugerah peribadi dan pertama saya dalam short film ini, iaitu anugerah The Best of Character.


:)

Keduanya, saya menerima tawaran untuk berlakon watak mat rempit yang jahat dalam music video Akim AF7 bersama dengan Fiq Mentor judul lagu "Mesti Ada Cinta".. Harapan saya tak besar menggunung cuma berharap kejayaan music video ini setanding dengan lagu "Awan Nano" nyanyian Hafiz AF7. Ada kata - kata belakang yang saya dengar, bahawa saya sering sahaja melakonkan watak jahat. Baik dalam music video Hafiz, Akim dan juga di Aswara. Haha. Itu saya tak boleh nak komen, mungkin rezekinya disitu. Agaknya.

Mungkin juga ada hikmah tersembunyi disini, bak kata orang pada saya. Mula - mula pelakon kecil - kecilan, esok lusa jadi pelakon ternama. Hari ini watak jahat, esok lusa jadi hero malaya pula. Apa pun saya terima segala kritikan dengan penuh keredhaan dan bersyukur ada juga yang peduli. Alhamdulillah. Segala yang terjadi ada hikmah barangkali. Apa pun nantikan music video ini di Astro ya? Secara rasminya masih belum ada lagi music video lagu "Mesti Ada Cinta" ini namun perdengarkan dulu semoga telinga kalian tidak janggal seiring menonton saya dalam music video tersebut. :)


  
Ehem! Akim kot.


Fiq Mentor. 

3 comments:

  1. aku tak sabar nak tengok kau jadi pelakon ternama. mudah-mudahan aku doakan.

    ReplyDelete
  2. good luck AH.
    awak boleh.
    insyaAllah..

    ikhlaskan diri , utk masa depan.

    ReplyDelete
  3. hope u will success in the future...:)
    all the best..

    ReplyDelete