Nuffnang Ads

Sunday, May 6, 2012

Patutlah.. Pukul 3.45 Pagi

Assalamualaikum,

Badan kepanasan, lalu saya mandi dan pada ketika itu hari sudah menjengah dinihari. Saya ini memang selalu mandi malam (paru - paru berair lah alamatnya) tapi itu yang sentiasa menyegarkan sebelum tidur. Tapi perkataan selalu terjadi bila badan panas sahaja, ok? Aha.

Ok, esok kelas lambat jadi saya memilih untuk mengisi masa dengan membuat vlog. Ehem, bukan untuk tontonan umum sebenarnya tapi sekadar mengisi masa. Bateri kamera DSLR saya dah penuh, memori pun banyak kosong dan saya bersedia untuk menjahanamkannya sekarang. Saya memilih untuk membuat rakaman di rumah seorang jiran, dia lelaki dan bujang. Saya membuat rakaman di dalam bilik tidurnya dan dia diluar sedang menonton perlawanan bolasepak 'live' pasukan Real Madrid. Ok bermulalah, Bismillah..

Rakaman pertama ok, tepat 20 minit kamera padam sendiri. Rakaman kedua ok juga, tepat 20 minit kamera padam sendiri. Rakaman ketiga, tak ok! Baru 4 minit, kamera padam sendiri. Tengok memori banyak, bateri ada lagi.. Hmm panas? Tak mungkin. Cuba untuk kali keempat, tepat 1.35 minit kamera padam sendiri. Saya cuba memeriksa keadaan kamera seperti tadi, masih ok tapi kenapa? Untuk terakhir kali, kali kelima tepat 1.15 minit kamera padam dan kali ini saya memilih untuk melihat visual. Saya 'play' video berkenaan, tapi tidak ada apa - apa yang berlaku cuma agak hairan.. Kedudukan kamera yang statik, macam mana boleh kamera bergegar - gegar? Ini yang berlegar - legar dikepala saya, sebaik rakaman itu tamat tiba - tiba bulu roma tangan kanan saya menegak.. Alamak!

Ok, saya mula mengemas dan cuba keluar daripada bilik berkenaan. Selak pintu dah dibuka dan sekarang kenapa pintu tak terbuka? Nak main - main sungguh! Bila saya terpana pada jam saya, saya dah mendapat jawapan. "Oh patutlah, dah pukul 3.45 pagi.. Ada 'orang' nak main - main lah tu!", nasib baiklah saya ini kuat semangat. Bila dah dapat jawapan terus pintu boleh buka dan kemudian saya bercerita pada teman saya tadi, dia hanya mentertawakan sahaja. Kejam ohhh. Rupanya dia cakap rumah dia memang ada 'orang tua' yang suka main - main. Haha, damn yuhhhh! Tapi macam mana dia begitu berani, ini jawapannya kerana dia dah tinggal di rumah tu sudah hampir 7 tahun. Hmm no wonderlah.


Seronok sungguh pengalaman malam tu, tapi ini kali kedua saya kena kacau. Nanti saya cerita kali pertama saya kena kacau. Seronok kan? Hahaha.

Nasib saya sedikit berani, nasib!


1 comment:

  1. sje laaa tu nak ajak gurau2..
    menakutkan jee

    ReplyDelete