Nuffnang Ads

Wednesday, June 13, 2012

Don't Worry Be Happy

Assalamualaikum,

Kata orang kepahitan akan bertukar kepada kemanisan kelak. Benarkah?

Saya cuma nak lihat apa yang bakal berlaku esok, lusa dan tulat hari. Apa yang akan terjadi. Benar, hebat sungguh ujian Yang Maha Esa ini pada saya. Tapi tidak ada yang mustahil, saya akui "Kun Faya Kun" dan tiada apa yang mustahil. Makanya, InsyaAllah kepahitan itu akan bertukar kepada kemanisan..

Tapi bagaimana, wanita idaman saya sudah tidak ada lagi.


Oh, ini dia my favourite girl.

Saya lelaki yang lebih mengutamakan apa yang saya mahukan berbanding apa yang orang lain mahukan pada seseorang perempuan. Apa yang orang lain mahukan, cantik, kurus dan serba sempurna tapi pada saya, saya mahukan seorang perempuan yang memiliki hati yang sempurna. Pada dia saya nampak segalanya, cuma saya tak sepadan untuk menjadi sempurna sesuci hatinya itu. Mungkin kerana itu Tuhan menjauhkan antara saya dan dia. Iringan doa pada arwah ibubapa disusuli dengan doa untuk si dia tidak pernah sesekali saya abaikan. You're my favourite girl.

Bagaimana kalau saya putuskan untuk terus bujang sampai ke nafas yang terakhir? Memang benar manusia dilahirkan secara berpasangan tapi saya serik untuk akui kerana saya sudah letih untuk percaya dan kini saya tidak ada wanita idaman lagi. Sejujurnya. Wanita idaman saya sering meninggalkan saya, mulanya cinta hati Puan Siti Hapiah yang meninggalkan saya pada 2 Oktober 2011, love you ma dan seterus, seterusnya wanita - wanita yang pernah saya gelarkan wanita idaman saya termasuk si dia. Sedih, pilu, luka.


Forever alone? Nampaknya itulah yang wajar digelarkan pada saya. Selama 5 tahun bersendiri, apa lagi yang boleh dianugerahkan kepada saya selain gelaran sedemikian? Saya terima, redha dan pasrah terhadap ketentuan Tuhan. Janganlah nasihati saya, kerana saya masih kuat untuk menerima segala dugaan, tangisan lelaki itu biasa. For myself, don't worry be happy.

Lelaki kuat pun boleh menangis, apatah lagi terluka.


Wassalam.


2 comments: