Nuffnang Ads

Thursday, April 12, 2012

Dikabarkan Seorang Lelaki Sedang Melacur Rupanya Untuk Tatapan Umum

Assalamualaikum,

"Berita gempar! Seorang lelaki yang dipercayai telah mengada - ngadakan cerita tentang dirinya. Beliau dikatakan mengalami satu sindrom "prasangka perasantan - tan" iaitu penyakit yang jarang - jarang di alami oleh segelintir lelaki. Berita baru diterima, penyakit ini rupanya adalah penyakit lelaki yang cuba - cuba melacur rupanya supaya mendapat perhatian seperti perhatian yang telah diterima oleh "blogger perempuan".. Eh?! Maaf tersalah maklumat.."


Adakah begini yang kita mahukan untuk mendapat perhatian? Baiklah, pertimbangkan situasi ini..

Situasi 1 :

Lelaki : Apa yang membuatkan awak selesa?
Perempuan : Cukuplah kalau diberi PERHATIAN daripada awak.. Tersipu malu.
Lelaki : Selain PERHATIAN yang saya berikan?
Perempuan : Mungkin kejujuran awak dan awak boleh meluangkan masa awak untuk saya?
Lelaki : Oh maksudnya PERHATIAN saya sepenuhnya lah?
Perempuan : Agaknya?.. Hehe.

Situasi 2 :

Lelaki : Saya nak merajuk lah!
Perempuan : Eeee.. Mengada tau dia ni.. Malas nak pujuk..
Lelaki : Tak kisah.. Eh, saya nak balik lah.. Penat, hmm.
Perempuan : Kan awak yang ajak saya keluar, ni nak balik dah.. Yelah, yelah.. Love you!
Lelaki : Jom makan? Lapar pulak..
Perempuan : Saja nak PERHATIAN lah tu.. Ngada! Wekk.

Apa yang saya gambarkan perkara di atas adalah situasi yang lebih kurang menjurus kepada 'pelacuran' dan perhatian walaupun apa yang dikabarkan oleh saya ini tidak serupa dengan situasinya.. Maaf, pelacuran rupa yang saya maksudkan dan sudah menjadi kebiasaan saya dan bloggers lain cuba sampaikan dan kongsikan kepada followers dan pembaca setia masing - masing melalui beberapa kepingan gambar untuk diletakkan di blog. Eh, janganlah disalah ertikan apa yang cuba disampaikan oleh saya. Baca dengan perlahan - lahan dan jangan begitu lahap untuk menerjang (kebiasaanya kita sentiasa berprasangka). Jelas?

Point saya disini mudah untuk difahami sebenarnya, apakah seorang blogger semestinya menarik perhatian pembacanya dengan gambar yang cantik - cantik, kacak - kacak tentang dirinya, headline blog yang pum pam pum pam (Faham maksud saya? Contohnya, "Hah! Aziz Hazmi Gayy?".. Ok itu contoh ya.. Haha), so faham maksud saya pum pam pum pam? Sebenarnya kita semua menjadi haloba bila berbicara tentang perihal masing - masing untuk mendapatkan perhatian.. Kalau saya salah sangkal sahaja, saya berfikiran terbuka dan tidak berniat menunding jari pada sesiapa. Ini cuma pendapat saya, ingat saya juga blogger tapi yang tidak famous. :)

Eh saya cuba mendapatkan PERHATIAN juga? Eh?..









Ok, ini terlebih PERHATIAN sangat. Peace. 

Rupanya perkabaran seorang lelaki yang cuba melacur rupanya itu benar. Ini adalah sebuah penulisan pena maya tapi sebuah sinikal jua barangkali. Iktibar, kita belajar daripada iktibar. Nak ambil kita ambil, nak kritik kita kritik itu sebabnya kita miliki hak. 

Peace, ingat kata saya.. "Ini sebuah penulisan pena maya tapi sebuah sinikal"

Aha. :)





Bicara Sama Bulan Tapi Angan - Angan Yang Jawab

Assalamualaikum,

Pernah tanya sama bulan? Apa jawabnya pada kamu? ....Tiada apa - apa? Kamu tersilap, mungkin bintang yang menjawab pertanyaan kamu tadi. Janganlah begitu hampa, setiap pertanyaan pasti ada jawabnya. Kalau kita tanya ayah mesti ayah jawab, kalau kita tanya ibu mesti ibu jawab, kalau kita tanya abang dan kakak mesti abang dan kakak jawab. Kan? Lainlah saya, kalau saya nak tanya ayah ibu mesti abang dan kakak yang akan jawab.. Sebab arwah papa dan mama sudah tiada lagi.. Tapi saya tak sesekali hampa, sebab saya sedar kekuatan itu ada, kamu pun harus memilikinya.

Saya pernah tanya sama bulan, apakah wanita idaman itu akan muncul kalau saya bangun esok pagi? Hmmm. Senyap, sunyi yang ada cuma suara alam. Mungkin itu soalan yang paling bodoh, agaknya.

"Kita harus tahu dimana tahap dan peringkat kita berdiri. Kita harus rasional dan sedar diri" - Aziz Hazmi.







Itulah bila saya tanya pada bulan, barulah saya sedar angan - angan saya yang menjawabnya. Benar dia angan - angan, dulu dan suatu ketika.