Nuffnang Ads

Monday, July 23, 2012

009

Bergelar seorang pelakon tu memang impian aku. Walaupun aku dah grad dalam bidang kejuruteraan awam sebelum ni dan sekarang aku kejar diploma dalam teater pulak. Kesungguhan aku untuk satu - satu benda tu memang dasyat, aku tak obses tapi aku akan berusaha sampai aku dapat. Bak kata pensyarah psikologi aku tu, aku ni jenis manusia yang akan dapatkan apa yang aku nak tak kiralah betapa susah. Aku tetap akan berusaha. So far dah ramai tahu apa yang telah aku berjaya lakukan sekarang, mula - mula music video awan nano, lepas tu mesti ada cinta dan sekarang drama melayu. Hmm, InsyaAllah filem menyusul. Amin.

008

Rasanya reaksi give up dengan reaksi fed up lebih kurang agaknya. Sebab aku tengah rasa benda ni sekarang. Selalunya ada 2 benda je buat aku rasa macam ni. First, kalau aku cari pasal sibuk - sibuk ingat orang yang dah tak ingat aku lagi. Second, kalau aku rasa seorang - seorang sampai handphone tak berdering, message tak masuk atau orang tak cari. Damn, kenapa pathetic sangat hidup aku ni? 

007

 Aku kalau bab puasa memang cekal, tak kiralah dah sampai tahap harus berbuka pun aku still kuat nak berpuasa. Pada aku benda ni senang nak buat, senang nak tinggal jugak. Last aku tinggal puasa masa sekolah rendah. Biasalah masa tu naif lagi, bercinta lagi naif. Puasa ni macam hidup jugak, tunggu punya tunggu bila nak masuk waktu berbuka. Kalau hidup pulak, terpulang kepada kekuatan seseorang sama ada dia nak tunggu seseorang atau teruskan hidup. Faham? To be honest, aku tunggu someone 7 tahun hasilnya takda apa - apa. Hmm.

006

Penyakit tu boleh datang bila - bila je kalau nak datang.. Tension pun boleh dapat penyakit, bayangkanlah.. Dah bayang? Kadangkala aku rasa hidup ini macam adil, kadangkala macam kejam pun ada. Tapi perempuan pada aku selalu tak adil. Maaf sebab bercakap macam ni. Mungkinlah, perempuan - perempuan yang aku kenal cuma nak kenal aku bukan nak tahu tentang aku. Perempuan lain, jangan risau aku tak judgemental. Cuma sedih bila selalu sangat jumpa perempuan macam ni, itu yang sakit. Aku sibuk teringat dia tapi dia langsung buat tak tahu. Damn.

Tuesday, July 10, 2012

005

Banyak perkara yang boleh aku down. Tapi dalam banyak-banyak perkara yang buat aku down itulah yang buat aku kuat. Antaranya mengenangkan seseorang yang langsung tak peduli pasal aku lagi. Aku memang nak dia bahagia tapi aku jadi sengsara. Nak tak nak, kenalah kuat. Habis kuat kenalah telan. Sedih tu memang sedih lah. Tapi baru - baru ni ditambah rasa sedih lagi. Bila aku kabarkan pada seseorang yang aku ni berpenyakit, dia terus blah daripada hidup aku. Nampaknya ada juga perempuan bermulut manis tapi.. Tak mengapa aku maafkan.

004

Disebalik cerita duka yang aku terima, ada juga hikmah yang tersembunyi tapi taklah sampai boleh melegakan hati ni. Keputusan peperiksaan semester lepas dah keluar, syukur aku masih dapat mengekalkan 3 pointer ke atas. Namun kehibaan tentang penyakit aku ni sedikit sebanyak membuatkan aku moral down, tapi aku tahu aku kuat.

003

Aku ni ada sejenis fobia. Kalau nak cakap rasa malu pulak, maklumlah badan je nampak tegap tapi takut darah. Ya, aku ada hemophobia. Aku cerita ni bukan apa cuma nak berkongsi cerita yang hari ni aku kena ambil darah. Ianya bertujuan supaya kerja - kerja pakar boleh dijalankan untuk mengetahui punca aku boleh mendapat penyakit darah tinggi ni. Rasa nak pitam, serius. Jangan gelak, memang aku takut darah.

002

Hari ni aku bangun seawal 5 pagi untuk ke hospital untuk menemui pakar yang akan mengdiagnos apa punca aku dapat penyakit darah tinggi ni. Gementar juga tengok orang keliling semuanya orang yang sudah lanjut usia, rasa macam aku 'peserta' yang paling muda dalam pertandingan orang tua. Tapi malangnya inilah hakikat aku kena terima. Aku dah berpenyakit dan tak akan berkesudahan.

001

Aku sakit. Baru - baru ni doktor telah sahkan aku menghidap penyakit darah tinggi. Hmm. Tapi kes aku ni kira serius sebab aku muda dan doktor cakap jarang pesakit bawah umur 40 tahun akan dapat penyakit ni. Jadi, aku ke hospital membuat rawatan susulan. Bukan satu tapi tiga temujanji dengan pakar. Mengikut fakta, kalau bukan kerana cara permakanan yang tak sihat mungkin disebabkan STRESS. Betul kot.

Thursday, July 5, 2012

Seseorang Yang Sedang Melawan

Assalamualaikum,

Seseorang itu sedang melawan kudratnya, walaupun tubuhnya lemah tidak bermaya namun terus dihentam bertubi - tubi dengan kesengsaraan. Bagaimanapun seseorang itu cekal dan percaya segala kejadian ini adalah kehendak-Nya. Seringkali yang bermain - main dan sering menjadi tanda tanya, mengapa begitu berat dugaan yang dilemparkan? Sungguhpun seseorang itu mampu tersenyum manis, ketawa berdekah.. Tapi rasa itu terus berdarah. Apa pun seseorang itu sedang melawan dan memendam sebuah duka.



Seseorang itu sedang melawan sakitnya, walaupun kelihatan gembira secara zahirnya namun tiada apa lagi yang mahu diharapkan. Takut kecewa, takut menanggung derita, takut luka dan takut yang akan menyakitkan hati serta dirinya lama - lama. Oleh itu rasa sakit yang ditanggung oleh seseorang itu terpaksa dipendam demi mengharapkan cita - cita yang belum lagi tertunai dan kesampaian, untuk menjadi seorang bintang seni. Seseorang itu masih lagi terus melawan.



Seseorang itu memang sedang melawan..